schneider-travel.reismee.nl

Reisdag en het eerste weekend

Na een soepel verloop van de 12 uur durende vlucht kwamen we eindelijk aan in het zonnige Costa Rica. Vanaf het vliegtuig zag het er al heel mooi uit en we wildenhet graag voor onszelf ontdekken!


We werden van het vliegveld opgehaald in een busje door een medewerker van travel active. Helaas was het gedurende de 5uur durende reis donker en konden we niks van het land zien.


Bij aankomst in het gastgezin lag mijn mama tica (de gastmoeder) al te slapen, maar haar dochter (Estefania) ving mij op en liet mij mijn kamer zien.


Gek genoeg was ik zelfs na deze lange reisdag niet heel erg moe en sliep ook kort (lag natuurlijk aan de jetlag). In de ochtend maakte ik kennis met mijn gastgezin die al ontbijt voor mij had klaarstaan (ik Kreeg heerlijke gala pinto, wat een typisch costa Ricaans gerecht is).

Mijn gastmoeder spreekt alleen Spaans maar met de hulp van haar dochter konden we een goed gesprek voeren.


Hierna kreeg ik van mijn gastgezin een fiets en ging ik het stadje verkennen. Wat mij gelijk opviel was dat het hier ongelofelijk heet is in de directe zon. Dus na een klein rondje fietsen sprak ik met de andere 4 Nederlandse studenten af die hier ook zitten (Tobias, Djim, Sanne en Noor) om naar het strand te gaan. (De communicatie is wel lastig via de telefoon aangezien we allemaal geen Sim hadden gekocht en dus alleen met elkaar kunnen praten als we op de WiFi van het gastgezin zitten). We hadden een heerlijke eerste dag op het strand waar we heerlijk lunchte bij een beachclub,waar we ook nog een super grote leguaan in de boom zagen zitten die daarna ongegeneerd tussen de tafels van mensen door naar het strand liep. Ook zagen we nog een aantal eekhoorns in de bomen boven de beachclub zitten. (De beachclub was buiten en omringd door bomen die voor Schaduw zorgde).


In de avond na het avondeten in het gastgezin (waar ze heerlijk eten bereiden) maakten we met zn 5e een wandeling over het strand om vervolgens naar de feestelijke opening van een nieuwe beach bar te gaan.


Op de wandeling terug naar het gastgezin (we zitten alle 5 wel in een ander gastgezin) hoorde we opeens een enorm kabaal uit de bosjes komen, wij dachten dat er minstens een tijger uit zou komen, maar niks was minder waar. Na een minuutje in spanning afwachten kwam er nonchalant een wild paard uit de bosjes lopen.


Toen we dachten dat we ons avontuur van de avond wel beleefd hadden werd nog geen 100 meter later ons de weg versperd door een koe die midden op de weg stond.

Ik kon niks anders doen dan hier kei hard om lachen en ik vind het super leuk dat het qua dieren echt hier heel anders in elkaar zit dan in Nederland (aangezien de voorbij lopende Costa Ricanen niet eens opkeken van beide dieren).


Na een nachtje beter slapen gingen we op zondag (Domingo en Español) suppen. Ons plan was om te gaan suppen naar het eiland dat iets buiten de kust lag, maar door de golven kwamen we nauwelijks verder dan 10 meter van de kust. Maar we hadden gelukkig wel veel lol. De rest van de dag deden we vrij rustig aan op het strand aangezien het veel te warm is om druk bezig te zijn.


Na het avondeten dacht ik te hebben afgesproken om met mijn gastmoeder te gaan wandelen, maar mijn Spaans is nog niet zo goed dus zij dacht dat ik met mijn vrienden ging wandelen hahaha.


Na een avondwandeling met mi amigos de Holanda. Haalde we nog een ijsje. De prijzen hier zijn heel raar zo betaal je voor sommige dingen zoals lunch enzo gewoon de “normale” Nederlandse prijsmaar was ik voor een ijsje met 2 bolletjes maar €1,20 kwijt. Het was echt bizar ijs met de meest bizarre combinaties van smaken bij elkaar. Ik weet niet precies wat voor smaak ik had maar het was gek genoeg wel heel lekker!!!


Dit was het eerste weekend in Sámara. In mijn volgende blog vertel ik meer over hoe mijn eerste schooldag was!

Reacties

Reacties

Sandra

Leuk Merijn! Dat klinkt als een geweldige start van je reis! Geniet ervan!

Manja

Die dieren ?! Fijn dat het eten zo lekker is ?. Die wandeling met Alice hou je vast wel tegoed ?.

Lia - Travel Active

Wauw Merijn, wat een avonturen meteen zo in jullie eerste dagen. Super leuk om te lezen, klinkt als een lekker ontspannend begin in Costa Rica! Hopelijk is jullie eerste dag bij de talenschool net zo goed van start gegaan gisteren!
Ik kijk ernaar uit je volgende verhalen te lezen!

Groetjes uit Venray!

Paul

Klinkt geweldig, gast! Veel plezier daar! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active