schneider-travel.reismee.nl

Mijn eerste 2 schooldagen in Sámara

Maandag 1 maart

Vandaag moeten om 7:30 op school zijn voor een kort gesprekje met een docent in het Spaans zodat ze je niveau konden bepalen. Hierna hadden we een introductie.

Het was heel leuk aangezien er veel nieuwe studenten waren vanuit de hele wereld (Zwitserland, Zweden, Amerika, Engeland, Canada) die ook vandaag startte.

Na een introductie werden we ingedeeld in groepen (ik en Sanne zitten in klas 2 voor Spaans en de rest zat in klas 1) het prettige is dat wij als groep Nederlanders allemaal tegelijk les hebben. Je hebt of les van 8:00 tot 12:00 of van 13:00 tot 17:00. Na een korte rondleiding door Samara kregen we te horen dat we vandaag om 13:00 zouden beginnen en dat we de ochtend vrij waren.

Tobias en ik gingen gelijk naar een mevrouw op het strand die Caribbean dreadlocks in kon vlechten, aangezien we allebei best lang haar hebben en ons dit heel vet leek.

Na een aantal pijnlijke minuten was het klaar. We vonden het er super vet uit zien alleen was het niet erg comfortabel dus haalde we het er de volgende ochtend weer uit.

Na een lekkere lunch was het tijd om naar school te gaan. Het was wel weer raar om na zo’n lange tijd weer in de schoolbanken te zitten maar alles ging goed. In de les mag er alleen Spaans gesproken worden, in het begin was het moeilijk maar met behulp van een goede Spaans docent gaat het al best goed. De lessen zitten altijd heel leuk in elkaar, met een gedeelte uitleg en spelletjes om de geleerde kennis toe te passen (memorie met tegenstellingen bordspellen met grammatica, Spaanse woord zoekers ect).

Na deze eerste school dag gingen we na het eten nog even een stuk over het strand wandelen en gingen we slapen.

Dinsdag 2 maart

De volgende dag hadden we om 8 uur les dus hadden we vanaf 12:00 de hele dag vrij. Bij de school komt er bijna elke middag een gastmoeder (niet die van iemand die ik ken). Zij verkoopt voor heel goedkoop lunch. Wij wilden dit graag uitproberen en kregen voor 3.000 (ongeveer 4€) colones een vol bord met rijst, bonen, omelet, een salade en een bepaalt soort Costa ricaanse melk (proeft een beetje maar kaneel) wat allemaal erg lekker was.

Hierna wilden we graag doen waar Sámara bekend om staat: surfen. Nadat we allemaal een bord hadden gehuurd gingen we met z’n alle voor ongeveer 1,5 uur surfen wat echt fantastisch was. Er waren niet heel veel grote golven maar op degene die er waren konden we erg goed surfen.

Toen we de borden terug brachten vertelde de eigenaar van tico surf dat er morgen tussen 6:00 en 8:00 grote golven waren en of we daar in geïnteresseerd waren want dan zouden ze eerder open gaan.

Wij zelf waren al van plan om de volgende ochtend vroeg op te staan om de zonsopkomst te zien (die hier prachtig schijnt te zijn) rond 5:45. Dus wij vonden dit geen probleem.

Nadat ik in de avond nog met een paar meiden uit Zwitserland had gepraat ging ik snel slapen aangezien ik de volgende dag weer vroeg op moest.

De foto’s van deze dag staan ergens anders op deze site als het goed is!

Cor

Merijn wat een belevenissen! Top 😜 👍

Erik

Caribbean dreadlocks, surfen, straks wil je helemaal niet meer terug naar de schoolbanken en begin je je eigen toko: Merijn surfpalace 😎.

Marian

Het Spaans leren gaat heel speels, als ik het goed begrijp! Wat veel leuke dingen beleef je! Surfen, dreadlocks, heerlijke maaltijden en je ontmoet veel verschillende nationaliteiten! Top allemaal
Liefs marian

Erick

Wat een mooi begin van een onvergetelijke tijd!
In Mijdrecht ben je op een heel mooie manier onderwerp van gesprek: je hebt veel goeds los gemaakt onder de mensen!
Nu er op uit! Heb het goed!🙋🏼‍♂️🤗

Erick Versloot

Paul Schneider

Goed bezig, gozer! Dreadlocks, surfen, het is het goede leven. sigue haciendo las cosas correctas!💪