schneider-travel.reismee.nl

Blog 3

Woensdag 3 maart

Vanmorgen hadden we bedacht “vroeg” in de ochtend af te spreken om de zonsopkomst te bekijken (die erg mooi schijnt te zijn in Costa Rica). Op het internet stond dat de zonsopkomst rond 5:55 was maar wij wisten niet zeker of de zon op deze tijd boven de horizon zou komen of al boven de horizon zou zijn dus we hadden om 5:30 afgesproken op het strand zodat we zeker wisten dat we goed zaten.

Ik kwam een beetje (te)laat aan aangezien ik niet meer gewend was om zo vroeg op te staan, maar ik was nog ruim optijd om de zonsopkomst te zien.

De zon kwam op achter de bergen dus de lucht kleurde in een hele mooie gloed. Het was heel mooi om te zien, en het was stukken mooier dan de zonsondergang (die ook erg mooi is elke dag).

Nadat we de zonsopkomst hadden bekeken gingen we surfen aangezien er die ochtend hoge golven waren.

De rest van de school week heb ik rustig aan gedaan, aan school gezeten, gesurfd en aan het strand gezeten.

Zaterdag 6 maart

Op zaterdag moesten we om 8 uur op school zijn aangezien we een dolfijnen/ snorkel excursie hadden geboekt. Nadat we in de boot waren gestapt en een klein stukje buiten de kust zaten zagen we al heel snel dolfijnen. Dit was echt super leuk om te zien aangezien de dolfijnen ook hele stukken mee gingen zwemmen met de boot (het water was heel helder dus dit kon je heel goed zien) en heel dicht bij de boot boven water kwamen.

Na het dolfijnen kijken gingen we snorkelen, en aangezien we zo snel dolfijnen tegen kwamen hadden we extra tijd om te snorkelen.

Ze brachten ons naar een koraal rif, maar door een dichtbij liggende plantage (weet niet meer precies wat voor plantage het was) die al hun chemicaliën in de oceaan dumpte was al het koraal dood gegaan. Wij hoorde al dat het koraal aan het dood gaan was en er spoelen ook constant dode witte stukken koraal aan op het strand maar ik had niet gedacht dat het zo erg zou zijn. Het was echt bizar om te zien aangezien het volgens de locals een aantal jaar geleden nog een prachtig koraal rif was.

Wel zagen we een aantal mooie visjes en zagen we in de verte nog een schildpad dus het was nog wel de moeite!

Na het snorkelen had onze gids (deze gids was de broer van mijn Spaans docent wat erg grappig was) een verse ananas voor ons klaar staan. Al het fruit hier is veel lekkerder en zoeter als in Nederland aangezien heel veel fruit hier vandaan komt en dus veel verser is dan in Nederland.

In de namiddag had ik met 3 Zwitsers afgesproken om een kleine berg te beklimmen waar 2 verlaten vliegtuigen op staan (niemand weet hoe die er zijn gekomen). Als je iets verder omhoog liep kon je ook prachtig de zonsondergang bekijken wat we ook zeker gedaan hebben.

Zondag 7 maart

We moesten weer “vroeg” (6:30) bij school zijn aangezien voor deze dag een hike op het programma stond!

Na een busrit van ongeveer een kwartier omhoog de bergen in waren we aangekomen op de plek waar we gingen hiken.

Tijdens de hike hadden we een hele leuke gids die erg veel wist te vertellen over alle dieren en planten die we tegen kwamen (zoals apen, vleermuizen, een slang, heel veel mooie vogels en nog veel meer).

Ook kon hij heel veel vertellen over alle eetbare planten die we tegen kwamen en wat voor goede werking deze allemaal wel niet hebben. Ook vertelde hij het een en ander over hoe de vroegere Costa Ricanen leefde en wat voor planten en vruchten ze allemaal aten/ gebruik van maakte.

Het was een erg mooie hike door de natuur maar het was wel vrij pittig aangezien wij natuurlijk niet zo veel bergen gewent zijn in Nederland.

Gelukkig gingen we vroeg in de ochtend en was het niet al te warm.

De rest van de zondag heb ik rustig aan gedaan en nog een beetje gesurfed!