schneider-travel.reismee.nl

Mijn laatste hele weekend in Sámara

Zaterdag 20 maart

Vandaag moesten we om 10:00 op school zijn omdat we een horse back riding tour hadden gekocht bij school!

Toen we op het paard zaten en wegreden ging het paard van Djim in gelop de andere kant op?na een tijdje kwam hij weer terug en konden we vertrekken.

Het was een heel vet gevoel om op een paard te zitten en om een beetje rond te rijden.

We begonnen rustig over het strand, hierna gingen we de weg naar playa izquirda in (die erg bergachtig is).

De paarden konden gelukkig dit bergachtige terrein makkelijk aan en ondanks dat we enkele keren heel dicht langs een afgrond liepen, en een aantal keren flink omhoog of naar beneden moesten, was dit voor de paarden gelukkig geen probleem.

We gingen niet naar playa izquirda maar naar de linkerkant waar het uitkijkpunt is.

Hierna gingen we naar buena vista en stoken we de rivier over (door het water heen) wat heel vet was.

Hierna zijn we weer terug naar Sámara gegaan.

in de middag heb ik rustig aan gedaan en een beetje bij het strand gelegen.

Zondag 21 maart

In de ochtend vrij rustig aan gedaan en uitgeslapen.

Rond half 12 hadden we afgesproken bij school aangezien ik met Steven (een Amerikaan van 36 die we 3weken geleden leerde kennen) en de andere 4 Nederlanders had afgesproken om een “road tripje”door Costa Rica te maken.

Bij het instappen kwamen we echter op een probleem aangezien wij natuurlijk met 6 mensen waren en Steven een niet al te grote auto had. Maar met een beetje proppen lukte het prima.

Na even een pitstop gemaakt te hebben voor wat snacks gingen we op avontuur.

Het leuke van deze tochtwas dat we geen eindbestemming voor ogen hadden, dus bij elke splitsing vroeg Steven aan ons of we naar links of naar rechts wilden en de meeste stemmen gelden.

Zo kwamen we op de meest bizarre en afgelegen plekken. Opgedroogde rivieren waar we doorheen konden rijden, paden door het bos die eruit zagen alsof ze 10 jaar geleden voor het laatst waren gebruikt en het toppunt was toen we een berg op reden waarbij het de vraag was of die weg überhaupt bedoelt was voor een auto.

Halfverwege onze weg naar boven kwamen we een omgevallen boom tegen en moesten we keren. We waren allemaal heel erg blij dat Steven goed kon auto rijden want het was een erg smalle richel waar hij op moest keren?

Hierna gingen we verder over de meest slechte wegen en door de meest afgelegen dorpjes die ik ooit heb gezien.

Uiteindelijk kwamen we bij zee uit, en na een tijdje over een zand weggetje te hebben gereden kwamen we uit bij een prachtig afgelegen strand.

Hier gingen we even zwemmen en liepen we naar links om over wat rotsen te klimmen.

Hier kwamen we een aantal locals tegen die ons vertelden 300 meter verderop te wonen en dat ze momenteel vis aan het vangen waren voor het avondeten.

Hierna zijn we terug gereden naar de bewoonde wereld om een soda (dit is een local restaurant) te bezoeken om snel wat te eten.

Hierna hebben we nog even rondgereden en toen de zonbegon te dalen zijn we naar Steven zijn appartement gegaan aangezien hij voor ons zou gaan koken. En wij hadden geluk aangezien Steven voor heel veel jaren kok is en zelf ook een aantal restaurants in Amerika bezit.

Hij kookte heerlijke pasta en empanadas voor ons. Na nog even gerelaxed te hebben in zijn jacuzzi was het al weer 22:00 en gingen we naar huis!

Erick

Wat een mooi avontuur!
Dank je voor het delen!

Erik

Living on the edge Merijn, letterlijk en figuurlijk! Heb je weer de grond gekust toen je weer veilig thuis was?

Paul Schneider

Ik heb net de filmpjes gezien, bumpy ride! Erg cool Merijn!?

Marian

Wat een belevenis man, met die smalle weggetjes! Spannend en leuk!, Paul heeft met ons in Ierland ook eens op zo’n smal weggetje moeten keren! Pluim voor jouw chauffeur en voor Paul?

Piet

Heftig gebeuren Merijn. Zo te zien geen tegenliggers, wat wel prettig was. Een mooi “bizar” reisavontuur.

Manja

Wat een leuk weekend ? ? ?! En gelukkig weer twee keer veilig thuisgekomen ?.

Jan

Dit is een reis om nooit te vergeten, met deze ervaring.

Lia - Travel Active

Wow Merijn, wat een gave avonturen beleven jullie daar zeg! Super gaaf al die dingen die jullie daar doen! Veel succes met het vrijwilligerswerk!

Eric-Jan Pasveer

Hoi Merijn,

Zoals je aan de achternaam kunt zien ben ik de Pa van Djim.
Super leuk je blog gelezen te hebben.
Dank je wel voor deze leuke inkijk!

Nog heel veel plezier in het vervolg.
Jammer dat jullie niet samen verder kunnen.
Maar ik neem aan dat het contact blijft.

Veel groeten vanuit Tilburg.

Eric-Jan.