schneider-travel.reismee.nl

“Normale werkdagen in het national park”

Donderdag 1 april


Vandaag na het ontbijt (helaas weer Gallo pinto. In het begin vond ik dit niet erg, maar nadat ik dit bijna elke dag voor ontbijt eet ben ik er wel een beetje klaar mee) weer begonnen met het werk. Het ontbijt was vandaag veels te laat dus waren we iets te laat op werk.


Hierna kregen we te horen dat het erg druk werd in het park vandaag dus dat we orde moesten handhaven op de drukste plekken in het park.


Tobias moest bij de bruggen staan om er voor te zorgen dat er niet te veel mensen tegelijk op de bruggen liepen en ik stond beneden bij de waterval.


Nery stond boven aan de trap te tellen hoeveel mensen er naar de waterval gingen want er mogen maar 50 mensen tegelijk bij de waterval zijn. Dit is om iedereen een dezelfde mooie ervaring te geven.


Mijn taak beneden bij de waterval wat controleren of mensen niet gingen zwemmen, afval weggooide in de natuur en of geen andere gekke dingen deden.

Ook moest ik controleren hoelang mensen beneden stonden aangezien op drukke dagen mensen na 10minuten beneden bij de waterval weer naar boven moesten.

Dit was super voor mijn Spaans, en ik vond het prachtig om de hele dag naar de waterval en de natuur eromheen te kijken. Een beetje mensen te kijken, af en toe een praatje te maken en om foto’s te maken van de toeristen die hierom vroegen.


Vandaag was een prachtige dag en het regende minimaal. Het blauwe water was op 70%


Na het werk kwam mijn baas naar me toe om te vertellen dat er een meisje naar hem toe was gekomen om hem haar nummer te geven zodat hij het aan mij kon geven (want ze vond de jonge die beneden bij de watervallen stond wel leuk).

Dit vond ik natuurlijk super leuk want ik had nog nooit zoiets meegemaakt.


Tobias en ik hadden bij Bryan (de gids die we de vorige dag hadden leren kennen bij het pizza eten) een horse back riding tour geboekt.


Hij haalde ons op bij het natinale park en na 1km lopen kwam er een man met 4 paarden ons tegemoet lopen.


Ik koos helaas het sloomste paard uit die er niet zo veel zin in leek te hebben?


Desalniettemin was het super leuk!

We gingen echt door ruig gebied en door de jungle. Het uitzicht was prachtig tijdens de tour. Ik had ook mijn verrekijker meegenomen en had een paar grote roofvogels gespot.


We hadden 2 stops tijdens onze tour. Onze eerste stop was bij een schommel, dit was super leuk! We stapte op op een verhoging en hadden hiermee zo veel vaart dat we op het hoogtepunt van de schommel uitkeken over de jungle. Dit was een super leuk gevoel!

We deden dit beiden een paar keer en de tourguides hadden er zo te zien ook heel veel plezier in.


Hierna gingen we verder over kleine weggetjes met overal gaten. Mijn paard had er niet zo heel veel zin in en deed alles rustig aan. We gingen nu ook een stuk door de jungle was super vet was.


Bij onze 2e stop zette we de paarden vast in een tentje in de jungle en liepen we over een klein bruggetje over een snel stromende (ook blauwe) rivier.

Toen we een hoekje omgingen waren we opeens beland bij een groot locaal rivier feest. Er waren minimaal 30 mensen aan het zwemmen, bbqen, bier aan het drinken en aan het chillen. Dit was echt bizar om te zien aangezien ik dacht dat ik in de middle of nowhere was. De rivier was hier ook heel blauw.

Er kwam gelijk een gast met een ontbloot bovenlichaam op ons af gelopen, en toen hij er achter kwam dat we uit Nederland kwamen begon hij allemaal bekende voetballers op te noemen zoals van de sar, van Nistelrooy, Robben en van persie. Dit was erg grappig.


Hierna ging onze Tour verder door de jungle en het laatste stuk over een zanderig weggetje.

Hier ging Tobias samen met de 2 tour guides wedstrijdjes doen met de paarden, maar mijn paard had er echt geen zin in vandaag en sjokte er rustig achteraan.


Hierna zijn we terug gegaan naar ons verblijf en de rest van de dag rustig aan gedaan, gechilled en een beetje gekaart.


Vrijdag 2 april


Vandaag begon voor mij niet heel erg goed. Het ontbijt viel helemaal verkeerd. Hierdoor had ik het eerst uur van de dag best wel veel buikpijn.

Het weer hielp ook niet bepaald mee aangezien het de hele dag aan een stuk door heeft geplensd.


Vandaag zou normaal een drukke dag worden maar door de gigantische hoeveelheid regen was de rivier bruin.


Na eerst even gechilled te hebben onder de ehbo tent waar het droog was (deze stond hier voor deze week omdat het drukker is deze week door de feestdagen en de kans op ongelukken hierdoor ook groter is) ging in met nery, Roy en een ranger mee naar de rivier voorbij het uitkijkpunt aangezien de rivier overstroomd was door de heftige regen.

Hier en voorbij dit punten moesten we alle mensen weghalen en naar de waterval brengen. Hier sloten we dit gedeelte van het park af en was het alleen mogelijk vandaag om de waterval te bezichtigen.


Hierdoor was het een stuk rustiger. Het regende nog steeds pijpenstelen en ik stond weer tijdelijk te schuilen onder de ehbo tent. Na een paar minuten moest ik bij de ingang van de waterval staan om te controleren dat er niet te veel mensen naartoe gingen (50 is het maximum).

Maar omdat de rest van het park dicht was en er niet zo veel te werk te doen was stonden we met zijn 4e dit te doen.


Na een half uur dit gedaan te hebben in de regen vroeg in aan Roy en de rangers of het wel echt nodig was dat Tobias en ik hier stonden.

Ik gaf aan dat we het niet erg vonden om te werken maar dat we liever niet in de stromende regen stonden en met zijn 4e werk deden wat voor 1 man bedoeld was.


Dit begrepen ze gelukkig en Tobias en ik konden terug voor een warme douch.

De douches waren alleen vandaag niet zo warm helaas?, maar het was wel weer lekker om droge kleding aan te trekken.

Precies ook vandaag waren mijn 2 jungle broeken in de was en moest ik een spijkerbroek aan. En ik ben bang dat na vandaag mijn spijkerbroek nooit meer droog gaat worden?.


In de middag gechilled. Goed gelunched gelukkig ( de lunch vind ik hier altijd het lekkerst). Tobias en ik hadden ook een hotel geboekt hier 5km vanaf voor zaterdag op zondag. Dit hadden we echt nodig om weer even in een lekker bed (met kussen) te slapen en om zo weer even bij te tanken voor volgende week.

We hadden een heel mooi hotel gevonden en het eten zag er daar ook heel lekker uit.


Hierna gechilled. Roy en nery vroegen ons rond een uur of 5 of we mee wilden eten met hun aangezien ze pizza gingen bestellen samen met alle medewerkers inclusief de politie.

Wij vonden dit natuurlijk prima!


Deze avond was een beetje de afscheids avond van alle politie officieren die hier deze week rondliepen (het zijn er echt een stuk of 15). Na deze week gingen ze namelijk weer weg.


Ze hadden super grote pizza’s besteld en we kregen allemaal een paar slices.

Deze pizza’s waren erg lekker dus dit deed me erg goed.


hierna nog even gechilled om hierna naar bed te gaan aangezien ik morgen weer vroeg opmoet!

Reacties

Reacties

Paul Schneider

Niks is meer relaxed dan een sloom paard! ?

Carolien

Eentonig eten kan inderdaad je erg tegen gaan staan! Op Papua hadden we elke dag voor ontbijt, lunch en diner rijst met kip (soms kip met rijst :-)). GEK werden we er op het laatst van! Maar het vreemde is.... Terug in Nederland... op een regenachtige dag... krijg je ineens zien in "kip met rijst zoals ze dat op Papua maakten". Dus ergens in dit najaar sta je waarschijnlijk blij en vol mooie herineringen Gallo pinto te koken :-)
En wat leuk dat je roofvogels gezien hebt! Vaak zijn dat indrukwekkende verschijningen...

Marian

Nog even en dan vind je daar een schone Costaricaanse en kom je nooit meer terug?hihihi
Jouw paard was gewoon relaxed??
Volgens mij krijg je wel erg veel water over je heen??Maar lees ook, dat je toch wel erg geniet! Liefs

Piet

Sloom paard? Jolly Jumper is ook niet alles hoor! Zo te merken is de organisatie in het park in orde en hebben jullie tijd genoeg om iets te ondernemen. En je Spaans vaart er wel bij. Groeten!

Manja

We zijn nu natuurlijk erg benieuwd of je dat meisje hebt teruggebeld. Alleen een beetje gek natuurlijk dat je niet weet hoe ze eruit ziet.
Dat slome paard zou iets voor mij zijn :).
Als je weer thuis bent kun je weer heerlijk genieten van je Nederlandse ontbijtjes. Nog even volhouden!
Blijf genieten want je maakt wel hele bijzondere dingen mee. Al blijft natte kleding natuurlijk heel vervelend :( Daar kan Fenna over meepraten want die heeft net een hagelbui op haar hoofd gekregen.

Sandra

hahahaha..... ja iedere dag bonen met rijst...vreselijk herkenbaar ;-) Wij hebben wel eens een pot pindakaas gekocht voor 20 dollar omdat we echt toe waren aan iets anders. Maar dit zijn wel die mooie herinneringen waar je later met een grote lach aan terug denkt!
Je zit daar op een prachtige plek, hoe bijzonder is het dat je in een national park mag werken samen met de locals en dit allemaal meemaakt!

Oma Lida en Opa Cor.

Wat een prachtige belevenissen. We smullen van wat jullie allemaal meemaken. Iets waar je heel je leven op kunt teren. Vanaf vandaag wordt het hier iedere dag beter weer! Het Kabinet is bezig voor een versoepeling per 21 april. Dus jullie vallen bij terugkeer met je 'kontje in de boter'. Leuk voor je dat je bent 'gespot' door een Cos-ta-ri-aanse. Nog veel plezier in de jungle.

Eric-Jan Pasveer

Hoi Merijn,

Op dit moment nemen jullie afscheid van elkaar vertelde Djim. Hij zal je zeker missen. Dank je wel Merijn voor de vriendschap met mijn zoon!

Veel groetjes Eric-Jan (De Pa van Djim).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active